zondag 30 april 2017

Na de Vrijmarkt

Afgelopen donderdag zat ik voor het eerst op Koningsdag op een kleedje spullen te verkopen, in plaats van door de Jordaan te struinen. Het was een heel nieuwe ervaring voor mij, en erg leuk.

De spullen waren niet van mij maar van verschillende vrienden en familie van mijn schoonfamilie. Zij hebben al jaren de traditie om op de Vrijmarkt te staan en krijgen van alle kanten spullen aangeleverd om te verkopen. Daardoor zitten ze soms na Koningsdag met meer spullen dan daarvoor. De mooie spullen worden uitgezocht en opgeslagen voor volgend jaar, de rest gaat naar de kringloopwinkel of de stort.

Door het onverwacht mooie weer, een goede verkoop van de spullen en gezellig bijkletsen met mensen die ik niet zo veel zie, was het een hele leuke dag. Toch is het nog best confronterend om te zien hoeveel spullen er eigenlijk in omloop zijn. Eigenlijk zou ik niets meer te hoeven kopen; alles is er al. Vorige week ging mijn rasp stuk, en tussen de spullen die we op ons kleedje hadden staan, zat de perfecte rasp. Denken en leven in overvloed is op zo'n moment helemaal niet moeilijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten