vrijdag 16 september 2016

Bijbaantje

Het leven als zelfstandig schrijver is voor mij het perfecte leven. Ik geniet van de vrijheid, van het sparren met opdrachtgevers en vooral heel veel van het schrijven zelf. Ik geniet zelfs van de administratie! (Die gelukkig heel makkelijk is met mijn online boekhouder). Het enige dat ik mis, is het vrijblijvende en luchtige contact met mensen, het gebabbel over het weer of het laatste nieuws.

Daarom heb ik bedacht dat ik voor een halve of hele dag wel in een winkel zou willen staan. Het eerste dat in me opkwam was natuurlijk een boekhandel. Maar via via raakte ik in gesprek met een vrouw die bij een klein winkeltje in de Jordaan werkt, waar ik vroeger veel kwam. Een winkel tjokvol curiosa, antiek en kitsch. Vol gebloemde bordjes, porseleinen knoppen, mooie notitieboekjes en gedeukte blikken. Ik heb gevraagd of ze nog iemand konden gebruiken en het antwoord is ja. Dus nu ben ik elke week in dit heerlijke winkeltje te vinden en geniet ik volop van praatjes over het weer.

PS Alles in deze winkel is voor mij koopwaardig, maar ik weet mezelf goed te beheersen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten