maandag 11 april 2016

Vrijmarkt

Nog iets meer dan twee weken en het is Koningsdag. Voor sommige mensen hét moment om de weken daarvoor flink op te ruimen en die ochtend in alle vroegte plaats te nemen op een dekentje met hun overtollige spullen. Voor anderen een geweldige kans om te kijken of ze voor weinig hun collectie compleet kunnen maken, hun kledingkast kunnen uitbreiden of dat ene boek te vinden waar ze al jaren naar op zoek zijn.

Ik ben er dol op, vooral op het struinen door de Jordaan waar je de mafste, briljantste, mooiste en afgrijselijkste dingen op de welbekende dekentjes aan treft. Soms loop ik tegen iets prachtigs aan voor een schijntje, maar meestal hou ik het bij stille verbazing over de verzamelingen rotzooi die ik zie. Het is echter zelden dat ik met lege handen weer naar huis ga, ik heb nu eenmaal een zwak voor gebloemde bordjes en kitscherige wijnglazen... Toch heb ik nu ook weer opgeruimd en een volle doos naar een vriendin gebracht - die tot de eerste groep mensen hoort en het heerlijk vindt een hele dag met honderden mensen te kletsen, spullen te verkopen en te genieten van het feit dat haar huis leger en portemonnee voller wordt.

En misschien is er na mijn opruimrondje toch ruimte voor nog één gebloemd bordje....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten