maandag 25 april 2016

Overzicht

Ik ben dol op het hebben van overzicht, maar niet op het maken hiervan. Dat is wel eens lastig! Lijstjes, schema's, grafieken.... aan mij niet besteed. Toch ga ik eens in de zoveel tijd hier wel mee bezig, om dat gevoel van overzicht te hebben.

Vaak heeft het te maken met een bepaalde gebeurtenis. Vorige week ben ik weer gebeld voor een nieuwe opdracht, en terwijl ik volop ja zei bekroop me toch de paniek of ik er wel tijd voor had. Dus gelijk daarna heb ik een lijstje gemaakt met lopende en komende opdrachten, en een lijstje met vrijwilligerswerk en bijbehorende acties. Omdat ik in de lijstjes-modus raakte, heb ik ook een lijstje gemaakt met wensen: een cursus edelsmeden (zo'n leuke wens dat ik me gelijk ingeschreven heb), een nieuw (tweedehands) handbagagekoffertje omdat mijn rode rolkoffer wat stram in de wieltjes begint te worden, en een nieuwe keukenkraan. Dan is het ook wel handig als je een lijstje hebt van nog te verwachten inkomsten en uitgaven, dus die heb ik ook gelijk maar gemaakt. Daar krijg ik dan weer heel veel energie van! Overzicht, heerlijk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten