zondag 30 augustus 2015

Thuis

Vorige week, vlak na de verhuizing, kwamen wat goede vrienden langs voor een borrel. We hebben heerlijk lang op het balkon gezeten, met kaarsen, goede wijn en hapjes. Samen getoast op het leven en de liefde (zoals altijd) en ook op vriendschap en nieuwe huizen. Op dat moment merkte ik dat het "huis" een "thuis" was geworden - omdat we het kunnen delen met vrienden.

 Natuurlijk gaan we nog een echte housewarming geven, maar nu al komen met regelmaat mensen langs voor lunch of borrel. Ik heb nagedacht over waarom ik die momenten nou zo bijzonder vind voor het "thuisgevoel". Ik denk dat het te maken heeft met de bevestiging van anderen dat dit nu ook ons "thuis" ís, waardoor ik het zelf ook besef. Ik laat vol trots ons nieuwe kleine huisje zien en vrijwel iedereen geeft aan dat het huisje een perfecte mix is van Kees en mij, en helemaal bij ons past!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten