woensdag 26 augustus 2015

Downshiften

We zitten nu een paar dagen in het nieuwe huis en zijn al redelijk gesetteld. Waar we achter zijn gekomen met he uitpakken van de dozen is dat we - ondanks alles wat we weg gedaan hebben - nog steeds te veel spullen hebben meegenomen. Dat varieert van "toch geen plek voor" tot "waarom wilde ik DIT bewaren?!"

We gaan dus vrolijk door met opruimen en wegdoen. Vandaag gaat er weer een doos richting kringloopwinkel en ook liggen er nog stapeltjes boeken klaar voor vrienden. Ik merk hoe mijn behoefte langzaam aan het verschuiven is. Uit veel spullen heb ik gekozen wat er weg kon. Uit wat er over was, heb ik opnieuw gekozen wat er weg kon. Op deze manier kan ik doorgaan tot alles weg is! Ga ik niet doen natuurlijk, maar het is we opvallend dat als je eenmaal begint met opruimen, er steeds meer weg lijkt te kunnen. Als ik nu om mij heen kijk, in ons nieuwe appartement, dan zie ik alleen maar dingen waar ik heel blij van word. Alles heeft een herinnering, een verhaal, een waarde voor mij. Dat was de moeite van het opruimen echt waard!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten