maandag 10 augustus 2015

Ontheemd

We zijn nu ruim een week bezig in het nieuwe huis en het wordt steeds mooier. Het is fijn om op te bouwen, in tegenstelling tot wat er nu langzaam maar zeker gebeurt in het "oude" huis. We zijn aan het inpakken, opruimen en verkopen - het wordt leger en killer. Deze tussenperiode is even vervelend; ik voel me ontheemd. Geen echt thuis meer. Het lijkt een beetje op de eerste tijd toen Kees en ik net samen waren maar nog niet samen woonden - eigenlijk leef je half in twee huizen.

Ik besef daardoor hoe belangrijk een vertrouwde basis is, een echt thuis. Een plek waar je tot rust komt en weer op kunt laden. Van waaruit je leeft en liefhebt. Eigenlijk te decadent voor woorden dat ik zo'n gevoel heb terwijl we op dit moment maar liefst twee huizen hebben ;-) maar het blijkt dus dat een huis niet vanzelf een 'thuis' is. En het nieuwe huis heeft alles in zich om ons nieuwe thuis te worden! Als straks Kees en onze kat Istar rondlopen, onze boeken er staan en er koffie door de percolator pruttelt, dan weet ik zeker dat ik me thuis voel. Ik zie er naar uit!

1 opmerking: