maandag 20 maart 2017

Crave more

Hoewel ik een voorstander ben van een zekere mate van minimalisme (Less is Luxe, zoals Lou Niestadt zo mooi verwoord) ben ik óók voorstander van gretigheid. Ik doe heel veel dingen gretig, met hartstocht, met volle overtuiging. Ook eten valt daar onder trouwens, en dat zou ik wel iets minder gretig willen doen ;-)

Maar verder vind ik leven met gretigheid heerlijk. Het maakt dat je je ergens helemaal op kunt storten en van elke seconde daarvan geniet. Craving, het Engelse woord, geeft al zo'n heerlijk verlangen weer. Maar hoe leef je nou zowel met gretigheid als minimalistisch? Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Hoe ik het zelf doe is door vooral te genieten van mijn 'cravings'. Ik probeer ze zo veel mogelijk niet-materialistisch te laten zijn, dus ervaringen, behoeften (het idee dat je over een uurtje je heerlijke zachte bed in zal duiken, en het dekbed helemaal om je heel zal wikkelen - zalig!) en gevoelens. Een zonnetje dat onverwacht over je gezicht strijkt bijvoorbeeld - dat gevoel kan ik helemaal in opgaan. Dat is voor mij crave more!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten