zondag 11 december 2016

Kerst

Bij de meeste mensen heeft de kerst-koorts al toegeslagen. Als ik door de stad loop, zie ik overal lichtjes en kaarsjes, mooi versierde bomen en diverse kerstdecoraties. Ik word daar blij van, het geeft een hele speciale sfeer voor mij.

Toch vind ik het ook wel iets bizars hebben. Vijftig weken per jaar verstop je al die spulletjes in een doos in de berging of op zolder, om dan twee weken lang je kamer propvol te hebben staan met alles wat je één keer per jaar graag wilt laten zien. Omdat we daar allemaal blij van worden en omdat het zo'n speciale sfeer geeft.

Ook Kees en ik heb een "kerstdoos" die eens per jaar naar boven gesleept wordt, en waar de decoratie in zit. We proberen zo veel mogelijk dingen dubbel te gebruiken: onze "kerstboom" is bijvoorbeeld een metalen kooi waar we met kerst een guirlande met lampjes om heen slingeren en met ballen behangen, en in de zomer op het balkon zetten met een rozenslinger en vlinder- en vogelhangers er in. Het hertje ernaast zou ik het liefst het hele jaar door laten staan, maar somehow stuitte dat op een veto. Dus geniet ik er die twee weken per jaar maar wat extra van. Omwille van de sfeer ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten