donderdag 22 december 2016

Balans

Afgelopen maanden waren - na een rustige zomerperiode - tamelijk hectisch. Ik had veel opdrachten, leuke opdrachten ook, waar ik echt met veel plezier aan werkte. Maar de planning die ik gemaakt had op basis van de deadlines bleek al snel achterhaald: de echte drukte kwam toen alle deadlines verschoven en ik het overzicht een beetje kwijt raakte. Doordat ik steeds in de beschikbaarheidstand sta, is er weinig ruimte voor ontspanning - ook als ik even niets te doen heb.

Dat wil ik volgend jaar anders doen. Mijn voornemen is om elke vrijdagmiddag vrij te nemen, en om bij verschuiving van werkzaamheden mijzelf ook echt ontspanning te gunnen. Het klinkt zo eenvoudig als ik het zo opschrijf, maar ik heb gemerkt hoe moeilijk dat is. Als iemand tips heeft om die vrije mentale ruimte te benutten voor relaxen, dan hou ik me aanbevolen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten